Helder in arbeidsrecht

Helder in arbeidsrecht  

Wij zijn een nichekantoor op het gebied van arbeidsrecht. Onze werkwijze kenmerkt zich door een praktische vertaling van de - vaak complexe - wetten en jurisprudentie uit het arbeidsrecht, in directe en heldere communicatie en in goed partnership. Daarmee bieden wij klanten kwaliteit op het hoogste niveau, tegen een scherp tarief. Dat vertaalt zich in een gevarieerde klantenkring waar wij trots op zijn, en met wie wij een hechte relatie hebben opgebouwd.

We streven er naar een intensieve relatie op te bouwen met onze klanten, zodat wij als partner direct begrijpen wat nodig is en we samen snel en adequaat kunnen schakelen. Wij zoeken daarbij altijd naar een heldere en werkbare oplossing. De lijnen zijn kort, de klant heeft direct contact met ons, wat leidt tot beknopte en heldere adviezen waar iedereen direct mee verder kan. In geschillen streven wij naar een optimale en werkbare uitkomst. In gevallen waarin een schikking niet denkbaar of wenselijk is, staan wij onze klanten bij in procedures bij de rechtbank en het hof. Het belang van de klant staat altijd voorop.

Het team

Wij werken met een klein en hecht team van ervaren advocaten, waardoor onze klanten een vast en vertrouwd aanspreekpunt hebben. Ieder van ons beschikt over specialistische kennis van het arbeidsrecht, waardoor wij onze klanten snel en adequaat van dienst kunnen zijn.

Een goede advocaat maakt een juridische oplossing voor zijn klant eenvoudig in plaats van complex.
Om tot een goed en een eerlijk advies te komen, moet je als advocaat de emotie van een zaak naar de achtergrond kunnen plaatsen.
De uitdaging is om steeds weer te bekijken welke route voor mijn cliënt de beste oplossing biedt.
Door goed te luisteren naar je cliënt kun je maatwerk leveren.
In plaats van te kijken naar de grenzen van de wet, kijken wij naar wat de mogelijkheden zijn.
Een goede ondersteuning helpt de praktijk vooruit.

Up-to-date kennis en praktische adviezen

Expertise

Van snel en telefonisch advies tot uitgebreide bijstand in een rechtszaak, wij staan klanten juridisch bij in alle aspecten van het arbeidsrecht. We adviseren met name grote en middelgrote werkgevers, bijvoorbeeld over arbeidsrechtelijk HR beleid, ontslagzaken, reorganisaties, zieke werknemers en medezeggenschapskwesties. Daarnaast kunnen ook statutair bestuurders, hoger management en werknemers bij ons terecht voor juridische bijstand. Om het HR-beleid van onze klanten te ondersteunen geven wij regelmatig in-house workshops en seminars, over arbeidsrechtelijke onderwerpen, bijvoorbeeld verbetertrajecten, reorganiseren  en verplichtingen rondom zieke werknemers. Ook informeren wij onze klanten over relevante ontwikkelingen in ons vakgebied.

Lees meer

Onze workshops en actualiteiten

Actueel

Om onze klanten up-to-date te houden organiseren wij regelmatig arbeidsrechtelijke workshops over actualiteiten en/of wetswijzigingen. Wij doen dit voor HR-managers, personeelsadviseurs en vaste relaties. Op verzoek verzorgen wij deze inspirerende sessies ook op maat en komen wij bij de klant intern, bijvoorbeeld als lunch of ontbijtsessie. Dit is vaak voor kleinere groepen over een onderwerp dat bij de klant actueel is. Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.

Daarnaast schrijven wij regelmatig nieuwsbrieven over arbeidsrechtelijke ontwikkelingen. De meest recente vindt u hieronder.

Houd me op de hoogte

Slapend houden van dienstverband kan mogelijk geld kosten

22-02-2018Slapend houden van dienstverband kan mogelijk geld kosten

Op 19 februari 2018 heeft de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (Koolmees) Kamervragen beantwoord over de aanhoudende problemen met de zogenaamde ‘slapende dienstverbanden’, waardoor werknemers na twee jaar ziekte in dienst worden gehouden en geen aanspraak kunnen maken op transitievergoeding. Hoe zat het ook alweer?

Verdere opschorting handhaving Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties tot 1 januari 2020

20-02-2018Verdere opschorting handhaving Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties tot 1 januari 2020

De per 1 mei 2016 ingevoerde Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (Wet DBA) die de VAR-verklaring vervangt, ging gebukt onder veel kritiek vanuit de praktijk. Doel van de nieuwe wet was, onder meer, om meer zekerheid te bieden over de arbeidsrelatie die opdrachtgever en de zelfstandige zonder personeel (zzp’er) aangaan.

In de praktijk zorgde de invoering van de Wet DBA voor veel onrust en onzekerheid bij opdrachtgevers en zzp’ers. Om die reden had toenmalig staatssecretaris Financiën (Wiebes) medio november 2017 besloten de handhaving op de Wet DBA (in ieder geval) tot 1 januari 2018 uit te stellen. Dit betekende dat opdrachtgevers en zzp’ers tot die tijd geen boete of naheffing kregen, met uitzondering van de echte kwaadwilligen. In zijn brief van 15 december 2017 heeft de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (Koolmees) de handhaving, behalve bij kwaadwillenden, verder opgeschort tot 1 juli 2018.

De plannen van Rutte III: WWZ op de schop?

20-01-2018De plannen van Rutte III: WWZ op de schop?

Saskia Le Noble en Liesbeth Zwitserlood bespreken het regeerakkoord en de plannen op het terrein van het arbeidsrecht. Klik op de volgende link om de inhoud te bekijken: Gesprek Saskia en Liesbeth 

Bekijk het totale actuele overzicht

Houd me op de hoogte

Stuur ons uw naam en e-mailadres en wij houden u op de hoogte over arbeidsrechtelijke ontwikkelingen en onze workshops.

Welkom op ons kantoor bij het Wilhelminapark in Utrecht

Contact

Emmalaan 37
3581 HP UTRECHT

Postbus 13091
3507 LB UTRECHT

Telefoon:+31 (0) 30 220 31 11
Fax:+31 (0) 30 221 71 05
E-mail:info@vanbladeladvocaten.nl